Joeri Kemps

PR & Demo pilot


Hoi,

mijn naam is Joeri Kemps,

na op 25 jarige leeftijd “verwachting van mijn eerste dochter” heb ik het motocircuit leven opgegeven en naar een nieuwe passie gezocht.
Die had ik vrij vlug gevonden omdat enkele vrienden van mij modelbouw uitoefende. Ik wouw dus dolgraag een helikopter op afstandsbediening besturen.
De eerste die we kochten was goedkoop, meer speelgoed dan echt maar toch heb der enkele mooie vluchten mee kunnen zetten, maar ook vaak bij de geburen kunnen gaan halen ! haha
Ik besloot om bij een club te gaan “K.M.C.”, en kocht een simulator. Na enkele maanden te oefenen op de simulator en buiten, spaarde ik voor enkel mooie 3d helikopters die in de puntjes moesten goed zijn !
Ik kwam in contact met het 3d Belgium team en ze stelde mij voor op mee wedstrijd te vliegen. In het begin had ik zo iets van oh nee is dit nog niet wat vroeg, maar eigenlijk al vlug behaalde ik enkele mooie bekertjes, “ het was een leuke ervaring “ !

De jaren die volgde doofde de vonk in het 3d gebeuren en besloot ik om enkele mooie schaalhelikopters te bouwen. Het blijft mooi en realistisch om naar te kijken !
Het schaalvliegen met helikopters als het 3d vliegen met vliegtuigen werd al vlug mijn nieuwe ding ! De eerste vliegerkit die ik won met een tombola van “Aerobertics” was een katana van 3m10 !
Wouw wat een groot prachtig toestel, en vliegt tot op heden lekker strak ! Maar toch droomde ik ervan om een mooie grote dubbeldekker te hebben.
Ja ja ik wouw een Pitts. Helaas ontdekte ik dat dergelijke grote toestellen niet te koop waren enkel in de vorm van 3 dozen balsa hout, motorkap en wiel kappen... Tja en ik had nog nooit een bus houtlijm vast gehad!

Maar toch ik waagde mij eraan, het internet, “advies van andere modelbouwers”, hebben mij goed weggebracht met de bouw van de Pitts, en na ongeveer een goede 6 maanden stevig door te werken was mijn Pitts klaar.

Vrouw was gelukkig dat ik s ’avonds terug voor de TV kwam zitten !
De dag van de maiden, klein hartje, veel schrik om het toestel kapot te doen, maar toch besloot ik om hem gaan in te vliegen op de K.M.C. Die dag zal ik nooit vergeten, stond perplex hoe goed dit toestel vloog, landing was minder, had bijna het toestel om mijn nek hangen, maar gelukkig op een klapband na verder géén stukken !

En om mijn verhaal nu wat in te korten, is ondertussen mijn glorie nog verder uitgebreid naar het schaalvliegen met mooie ronkende warbirds en de snelle impeller schaaljets. De impeller schaaljets van “freewing”, als de warbirds krijgen vanmij 8 op 10, kleine verslaving aan stock opgebouwd, de winters zouden maar eens –20°C worden, toch ik wil ze allemaal “haha” !!

Het zijn misschien wel schuimwafels genoemd door de hedendaagse topbouwers, maar ze zijn betaalbaar, en vliegen bangelijk goed, met wind of zonder, gaat hij stuk dan bestellen we een nieuwe ! Glimlach,
Ben ondertussen in contact gekomen met piloten van 13th Squadron, die mij gevraagd hebben om in hun team als demopiloot te mogen functioneren waar ik héél trots en gelukkig mee ben!
Zo beleef ik nu op de samenkomst van meetings elke keer een leuk dagje dat men nimmer kan afpakken !
Als ik vlieg, liefst zo laag mogelijk, effen rond de windzak draaien en gas open klieven door de sky. Ik hou het graag spannend voormij zelf, toch nog veilig in mijn ogen voor anderen, en dat vindt het publiek ook fijn !
“ No rules only fun” !

Einde !!!

Greetz


Joeri "how low can you go" Kemps

 

Favorieten vliegtuigen
  • P47 Topflight bubble top
  • P47 razor carf
  • F4U Corsair Carf
  • Rafale Jmb
  • PC21 Jmb
  • FW190 Topflight
  • P51 Top flight
  • Spitfire
  • F4U Corsair Motion rc

Warbirds
Jets
Bier
Soda